Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Perlejewo
Termin ważności strony | 2015-01-02 |
---|
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Perlejewo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Perlejewo
Numer ogłoszenia: 263995 - 2014; data zamieszczenia: 23.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Perlejewo , Perlejewo 14, 17-322 Perlejewo, woj. podlaskie, tel. 085 6578515, faks 085 6578502.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.perlejewo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Perlejewo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamawiający powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn.: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Perlejewo. 2. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi: 2.1. odbierania i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Perlejewo, 2.2. utworzenie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK stały) zlokalizowanego na terenie gminy Perlejewo w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, tj.: a. recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), b. recyklingu i przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), c. ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania - co najmniej 50 % - liczony w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 roku, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 2.3. zorganizowania w ramach mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK mobilny) 1 raz w roku zbiórki odpadów tj. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon. 3. W zakres zamówienia wchodzą również opisane poniżej obowiązki Wykonawcy polegające na: a. zapewnieniu właścicielom nieruchomości pojemników na odpady zmieszane (niesegregowane lub pozostałości z sortowania) na zasadach opisanych w ust.7, b. zakup i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków na selektywnie zbierane odpady komunalne na zasadach opisanych w ust.7 , c. sporządzanie harmonogramu usług na zasadach opisanych w ust. 5. d. sprawozdawczość związana z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie raportów i sprawozdań opisanych w § 6. 4. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa, w szczególności: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz.391 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, 2) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21) wraz z przepisami wykonawczymi, 3) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz.150 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, 4) ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.) 5) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz.666 z późn. zm.), 6) Plan gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017 (uchwała XX/233/12 z dnia 21 czerwca 2012 r.), 7) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Perlejewo z dnia 19 czerwca 2013 r (Uchwała Nr 135/XXIV/13 Rady Gminy Perlejewo). 5. Harmonogram usług: 1) pierwszy harmonogram usług - na okres pierwszych 3 miesięcy odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, Wykonawca opracuje i przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania w terminie 1 tygodnia od daty zawarcia umowy. 2) Harmonogram staje się załącznikiem do umowy i stanowi jej integralną część. 3) Kolejne harmonogramy - (odpowiednio na następny okres odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych) zostaną opracowane przez Wykonawcę w terminie do 30 dni przed rozpoczęciem następnego okresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. 4) W przypadku, gdy wyniknie potrzeba jakichkolwiek zmian w harmonogramie usług, Wykonawca zobowiązany jest poinformować wcześniej Zamawiającego i uzyskać jego zgodę. 5) Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości informacji o terminie odbierania odpadów w formie wydruku podczas objazdu terenu przed dniem pierwszej zbiórki (informacja musi być zgodna z harmonogramem usług). 6) W przypadku zmiany harmonogramu usług, Wykonawca ma obowiązek aktualizować informację o terminie odbierania odpadów i przekazać ją właścicielom nieruchomości (w formie wydruków) na co najmniej 3 dni przed następną zbiórką odpadów. 7) Harmonogram, który Wykonawca ma przekazać właścicielom nieruchomości ma zawierać n/w informacje: data odbioru odpadów (z zaznaczeniem ich rodzaju), tel. Wykonawcy, adres e-mail. 6. Warunki i zakres odbierania odpadów w podziale na typy punktów odbioru 6.1. Bezpośrednio od mieszkańców nieruchomości Usługa obejmuje odbieranie i zagospodarowanie odpadów w zabudowie jednorodzinnej zgodnie z podanymi niżej częstotliwościami. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowy odbioru odpadów komunalnych: a) Zmieszane (niesegregowane /pozostałości uzyskane w drodze segregacji) odpady komunalne: zmieszane odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l, odpady te powinny być odbierane z częstotliwością 1 raz w miesiącu. W przypadku, gdy wielkość wstawionego pojemnika będzie zbyt mała Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć worek na odpady zmieszane. b) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane - papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe): selektywnie zbierane odpady komunalne powinny być odbierane w workach na takie odpady wg n/w frakcji: a) papier i tektura (worek niebieski), b) szkło (worek zielony), c) plastik (tworzywa sztuczne), metale, opakowania wielomateriałowe (worek żółty). Odpady te powinny być odbierane 1 raz na kwartał. 6.2. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) 6.2.1. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia i obsługi stacjonarnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Świadczenie usług przez PSZOK będzie bezpłatne dla mieszkańców gminy Perlejewo. Rodzaje zbieranych odpadów: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpady biodegradowalne, opakowania wielomateriałowe, opakowania z papieru i tektury, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania ze szkła, odzież, tekstylia, żużel i popioły, metal, opakowania z metalu. Wykonawca jest zobowiązany odebrać każdą ilość odpadów (pobudowlanych i porozbiórkowych) powstałą w trakcie drobnych prac budowlanych w gospodarstwach domowych dostarczoną przez mieszkańców do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca odmówi przyjęcia odpadów, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazuję na to, że nie powstały one w gospodarstwie domowym. 6.2.2. Szczegóły funkcjonowania PSZOK. 1) Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w terminie 90 dni od dnia podpisania umowy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia funkcjonowania PSZOK na terenie gminy przez cały okres obowiązywania umowy. 3) Wykonawca zobowiązany jest doprowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów w sposób zapewniający sprawne funkcjonowanie i utrzymanie punktu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 4) PSZOK winien być czynny przez jeden dzień w miesiącu w godzinach od 8.00 do 16.00. 5) Wykonawca winien zapewnić minimalne wyposażenie PSZOK w: kontenery(pojemniki) do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów, dopuszcza się, aby zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe były składowane w wydzielonych kwaterach(boksach), wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar. 6) Do obowiązków Wykonawcy w zakresie prowadzenia PSZOK należy: przyjąć wymienione wyżej odpady komunalne dostarczone przez mieszkańca (właściciela nieruchomości zamieszkałej) po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gminy Perlejewo, zważyć lub w inny sposób określić ilość przyjętych odpadów i odnotować ją w ewidencji wraz ze wskazaniem posesji/właściciela nieruchomości, wydać mieszkańcowi dokument potwierdzający przyjęcie jego odpadów do PSZOK, prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów. 7) Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów/pojemników bądź kwater(boksów), przekazywane do zagospodarowania. 6.3. Mobilny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych Odbieranie odpadów (tj. meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony) w ramach mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (zbiórki organizowane) odbywać się będzie na podstawie harmonogramu uzgodnionego przez Wykonawcę z Zamawiającym. Wykonawca jest zobowiązany odebrać wszystkie odpady wielkogabarytowe, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesję lub przy osłonach śmietnikowych. Częstotliwość odbioru odpadów w ramach mobilnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych - jeden raz w roku. 7. Zapewnienie właścicielom nieruchomości pojemników na odpady zmieszane oraz zakup i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków na selektywnie zbierane odpady komunalne. 1) Wykonawca jest zobowiązany na czas trwania umowy wyposażyć nieruchomości zamieszkałe w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych (niesegregowanych). 2) Pojemniki muszą być wykonane z tworzyw sztucznych lub metalowe, odpowiadać obowiązującym normom, znajdować się nienagannym stanie technicznym i estetycznym. 3) W przypadku uszkodzenia pojemnika Wykonawca zobowiązany jest do jego naprawy lub wymiany. W przypadku uszkodzenia pojemnika z winy właściciela nieruchomości, Wykonawca może obciążyć właściciela kosztami jego naprawy bądź wymiany. 4) Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych zostaną dostarczone mieszkańcom przez Wykonawcę najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego. W przypadku braku możliwości zaopatrzenia wszystkich nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych/pozostałości z sortowania, dopuszcza się czasowe (na okres 2 miesięcy) zaopatrzenie nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów. 5) W przypadku rozszerzenia listy punktów odbioru odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w pojemniki i odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, w terminie 10 dni roboczych od dnia powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego. 6) W przypadku zmniejszenia listy punktów odbioru Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania pojemnika/pojemników z nieruchomości, zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, w terminie 10 dni roboczych od dnia powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 7) Wykonawca jest zobowiązany do zakupu i dostarczenia właścicielom nieruchomości jednorodzinnych kolorowych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: niebieskiego na papier i tekturę (1 worek na kwartał na gospodarstwo domowe), zielonego na szkło (1 worek na kwartał na gospodarstwo domowe, żółtego na tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe (1 worek na kwartał na osobę zamieszkałą). Pojemniki i worki powinny zawierać logo lub nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczenie określające rodzaj gromadzonych odpadów. W dniu pierwszej zbiórki odpadów komunalnych, Wykonawca jest zobowiązany do rozdysponowania pakietu zawierającego: worki na selektywną zbiórkę, harmonogram odbioru, 8) Dostarczone worki powinny spełniać następujące wymagania: a) posiadać pojemność 120 l, b) być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub równoważnego materiału o grubości minimum 60 mikrometrów, c) być odporne na rozerwanie - wytrzymałość min 30 kg, d) być odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych, e) tworzywa i substancje użyte do wykonania worków nie powinny zawierać kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska, f) powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru odpadów, zgodnie z pkt. 7..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających. Zostaną one udzielone po negocjacjach z wykonawcą zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje, że wartość zamówień uzupełniających nie przekroczy 50 % zamówienia podstawowego i polegały będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienia uzupełniające mogą być udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Przez dzień udzielenia zamówienia podstawowego rozumie się dzień zawarcia umowy. Trzyletni okres limitujący korzystanie z zamówień uzupełniających odnosi się do najpóźniejszego momentu udzielenia takiego zamówienia. Ustawa nie ogranicza liczby zamówień uzupełniających.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że posiada:
- wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Perlejewo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r, poz. 1399 z późn. zm.),
- zezwolenie na zbieranie odpadów oraz transport odpadów zgodnie z art. 41 ust. 3 pkt. 2 i art. 233 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). Ocena spełniania warunku przez Wykonawców będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana na podstawie treści tych dokumentów. Nie wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje, usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych co najmniej 100 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy (min. 1 usługa). Ocena spełniania warunku przez Wykonawców będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonego oświadczenia i wskazu (zał. Nr 2 i 4 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować: - bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy objętej przedmiotem zamówienia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz.122), - co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. poz.122). Ocena spełniania warunku przez Wykonawców będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych oświadczeń (zał. Nr 2 i 5 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców będzie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie (zał. Nr 2 do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania warunku przez Wykonawców będzie dokonana w oparciu o złożone oświadczenie (zał. Nr 2 do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 95
2 - Termin płatności faktur - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku: 1) Zmiany wysokości ceny ryczałtowej brutto w przypadku: a) zmiany stawki podatku VAT dla usług objętych przedmiotem zamówienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w takim przypadku strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia brutto - dotyczy to części wynagrodzenia za usługi, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano; b) zmiany wysokości innych opłat wynikających wprost z przepisów prawa a mających istotny wpływ na koszty świadczenia usługi; c) innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów. 2) Zmiany zakresu rzeczowo finansowego zamówienia w przypadku: a) konieczności ograniczenia przez Zamawiającego zakresu zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych; b) konieczności wprowadzenia zmian w sposobie wykonywania umowy w zakresie wykonania prac nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w celu usprawnienia procesu realizacji zamówienia; c) konieczności zmiany sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia. 3) zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom, 4) zmiany podwykonawcy - podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w złożonej ofercie, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - w przypadku akceptacji przez zamawiającego wskazanego innego podwykonawcy po wykazaniu, iż proponowany inny podwykonawca spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; 5) rezygnacji z podwykonawcy - podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w złożonej ofercie, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - w przypadku wykazania Zamawiającemu, iż Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug-perlejewo.pbip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Perlejewo, Perlejewo 14, 17-322 Perlejewo,.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.01.2015 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Perlejewo 14 17-322 Perlejewo pok. Nr 8 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony