Zarządzenie

Zarządzenie Nr 1/04 Wójta Gminy Perlejewo z dnia 30 stycznia 2004 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego

Zarządzenie Nr 1 / 04

Wójta Gminy Perlejewo

z dnia 30 stycznia 2004 r.

w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568) zarządza się, co następuje:

§ 1

Nadaje się Regulamin Organizacyjny określający organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Perlejewo, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Wykonanie Zarządzenia powierza się Zastępcy Wójta, Sekretarzowi
i Skarbnikowi Gminy.

§ 3

  1. Traci moc uchwała Nr 10/IV/91 Rady Gminy w Perlejewie z dnia 23 marca 1991 roku w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

  2. Traci moc uchwała Nr 66/XIX/96 Rady Gminy w Perlejewie z dnia 24 listopada 1996 r. zmieniająca uchwałę Nr 10/IV/91 Rady Gminy w Perlejewie z dnia 23 marca 1991 rok w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

§ 4

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt

inż. Krzysztof Radziszewski

Załącznik

do zarządzenia Nr 1/ 04

Wójta Gminy Perlejewo

z dnia 30 stycznia 2004 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY PERLEJEWO

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny, zwany w dalszej części Regulaminem, określa:

  1. zasady kierowania Urzędem,

  2. organizację wewnętrzną Urzędu,

  3. zadania wspólne stanowisk pracy,

  4. zakresy działania stanowisk pracy,

  5. zasady podpisywania dokumentów i korespondencji urzędowej,

  6. tryb przyjmowania i rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli oraz skarg i wniosków,

  7. organizację działalności kontrolnej.

§ 2

Przy pomocy Urzędu Wójt wykonuje należące do jego kompetencji zadania:

  1. własne - wynikające z ustaw,

  2. zlecone - z zakresu administracji rządowej,

  3. przejęte od administracji rządowej i samorządowej w drodze porozumienia,

  4. inne - wynikające z ustaw szczególnych, uchwał organów gminy lub porozumień.

§ 3

Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Gminy, niniejszego Regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Radę Gminy
i Wójta.

Rozdział II

Zasady kierowania Urzędem

§ 4

  1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.

  2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika.

  3. Wójt wyznacza zakres zadań pozostających do kompetencji Zastępcy Wójta oraz określa zadania Sekretarza i Skarbnika.

  4. Wójt może upoważnić Zastępcę Wójta, Sekretarza, Skarbnika lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

  5. Do zadań Wójta należy w szczególności:

    1. kierowanie Urzędem,

    2. sprawowanie funkcji przełożonego służbowego w zakresie przepisów prawa pracy wobec kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

    3. wydawanie pracownikom Urzędu upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

    4. powoływanie i odwoływanie zastępcy Wójta.

    5. wnioskowanie do Rady o powołanie i odwołanie skarbnika i sekretarza gminy,

    6. składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,

    7. reprezentowanie gminy jako jednostki samorządu terytorialnego,

    8. kierowanie projektów uchwał i wniosków do Rady,

    9. wykonywanie budżetu gminy,

    10. nadzór nad inwestycjami,

    11. wykonywanie zadań wynikających z przepisów szczególnych.

§ 5

  1. Zastępca Wójta realizuje zadania w zakresie powierzonym przez Wójta.

  2. Zastępca Wójta wykonuje zadania Wójta podczas jego nieobecności.

§ 6

  1. Sekretarz zajmuje się sprawami organizacji Urzędu, planowania pracy oraz obsługi interesantów.

  2. Sekretarz Gminy zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu.

  3. Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:

    1. sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy i obiegiem informacji w urzędzie,

    2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych,

    3. nadzór nad przyjmowaniem oraz załatwianiem skarg i wniosków,

    4. nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem kontroli wewnętrznej,

    5. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr urzędu,

    6. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu,

    7. zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Radę, Wójta i Urząd,

    8. zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania materiałów na sesje Rady oraz posiedzenia Komisji Rady,

    9. koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy,

    10. organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów oraz referendum,

    11. nadzór nad gospodarką mieniem urzędu i środkami budżetowymi, przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,

    12. nadzór nad terminowym i zgodnym z prawem załatwianiem spraw obywateli,

    13. nadzór nad procesem informatyzacji urzędu,

    14. opracowywanie i aktualizowanie projektu Statutu gminy oraz innych aktów normatywnych,

    15. prowadzenie innych spraw gminy w zakresie ustalonym przez Wójta.

§ 7

  1. Skarbnik zapewnia prawidłową gospodarkę finansową gminy i jako główny księgowy budżetu realizuje wynikające z tego tytułu zadania określone w odrębnych przepisach.

  2. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

    1. udział w opracowywaniu projektu budżetu gminy,

    2. dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu gminy oraz jego zmian,

    3. nadzór nad sporządzaniem okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu gminy,

    4. kontrasygnowanie umów zawieranych przez Wójta, powodujących powstawanie zobowiązań finansowych,

    5. nadzór i kontrola nad prowadzeniem rachunkowości urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,

    6. nadzór nad postępowaniem w sprawach podatkowych oraz nad prowadzeniem egzekucji z tytułu podatków i opłat,

    7. przedkładanie organom gminy propozycji w zakresie kierunków polityki podatkowej oraz wysokości podatków,

    8. organizacja obiegu dokumentów finansowych w Urzędzie.

Rozdział III

Organizacja wewnętrzna Urzędu

§ 8

W skład Urzędu wchodzą:

1) stanowiska kierownicze ( etaty ):

  1. Wójt (1)

  2. Zastępca Wójta (1)

  3. Sekretarz Gminy (1)

  4. Skarbnik Gminy (1)

2) komórki organizacyjne, samodzielne stanowiska pracy i stanowiska obsługi posługujące się symbolami literowymi przy znakowaniu spraw o obsadzie etatowej:

  1. Urząd Stanu Cywilnego - USC - (1)

  2. Gminne Centrum Reagowania - GCR

  3. Samodzielne stanowiska pracy do spraw:

      • księgowości budżetowej - KB (1)

      • wymiaru podatków i opłat - WP (1)

      • księgowości podatków i opłat - KP (1)

      • gospodarki gruntami - GG (1)

      • gospodarki przestrzennej - GP (1)

      • obrannych i obrany cywilnej - OC (1)

      • administracyjnych i ogólnych - AO (1)

      • pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych - PN

      • stanowiska obsługi:

            • sprzątaczka ( )

            • palacz co w sezonie grzewczym - (1)

            • kierowca - miechanik gminny ( 1 )

            • konserwator kierowca OSP ( 5 x 1/16 )

        § 9

        Nadzór w Urzędzie Gminy nad poszczególnymi komórkami organizacyjnymi, samodzielnymi stanowiskami pracy i stanowiskami obsługi sprawują:

        1) Wójt nad:

        1. Urzędem Stanu Cywilnego,

        2. Gminnym Centrum Reagowania,

        3. Pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych,

        4. samodzielnymi stanowiskami pracy do spraw:

            • księgowości budżetowej,

            • wymiaru podatków i opłat,

            • księgowości podatków i opłat,

            • gospodarki gruntami,

            • gospodarki przestrzennej,

            • obronnych i obrony cywilnej

        2) Sekretarz Gminy nad:

        1. samodzielnym stanowiskiem pracy do spraw administracyjnych i ogólnych,

        2. stanowiskami obsługi.

        § 10

        1. Skład osobowy i zadania Gminnego Centrum Reagowania określa Wójt odrębnym zarządzeniem.

        2. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych.

        § 11

          1. Zakresy czynności pracowników Urzędu ustala Wójt Gminy.

          2. W zakresach czynności określa się obowiązki, uprawnienia , zakres odpowiedzialności oraz organizację zastępstwa w czasie nieobecności pracownika.

          3. Przyjęcie powierzonego zakresu czynności pracownik potwierdza podpisem.

        Rozdział IV

        Zadania wspólne stanowisk pracy

        § 12

        Do zadań wspólnych stanowisk pracy należy w szczególności:

          1. opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu gminy w części dotyczącej stanowisk pracy,.

          2. opracowywanie projektów uchwał Rady, projektów zarządzeń Wójta oraz indywidualnych decyzji z zakresu administracji publicznej,

          3. zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,

          4. współdziałanie z właściwymi organami administracji państwowej i samorządowej,

          5. rozpatrywanie i załatwianie indywidualnych spraw obywateli,

          6. przygotowywanie informacji i sprawozdań z zakresu działalności stanowisk pracy na potrzeby Wójta, Rady, Komisji Rady, innych organów, urzędów i instytucji.

        Rozdział V

        Zakresy działania komórek i samodzielnych stanowisk pracy

        § 13

              1. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

        1. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

        2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,

        3. prowadzenie ewidencji ludności,

        4. prowadzenie rejestru stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów stanu cywilnego, przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, o wyborze imienia dla dziecka, o powrocie do poprzedniego nazwiska po rozwiązaniu związku małżeńskiego, o uznaniu dziecka,

        5. wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego

        6. ewidencja działalności gospodarczej,

        7. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

        2. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw. księgowości budżetowej należy:

        1. prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej,

        2. zatwierdzanie dowodów do wypłaty pod względem rachunkowym

        3. uzgadnianie ewidencji syntetycznych i analitycznych,

        4. prowadzenie ksiąg inwentarzowych majątku gminy,

        5. prowadzenie dokumentacji w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników

        6. dekretowanie dokumentów księgowych

        3. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw wymiaru podatków i opłat należy:

        1. zakładanie i prowadzenie kart gospodarstw,

        2. dokonywanie wymiaru zobowiązań pieniężnych,

        3. stosowanie ulg żołnierskich i inwestycyjnych,

        4. prowadzenie rejestrów wymiarowych, wypisywanie nakazów płatniczych oraz prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów na zobowiązania pieniężne wsi,

        5. załatwianie podań i odwołań z zakresu wymiaru zobowiązań pieniężnych rolników,

        6. załatwianie podań i odwołań z zakresu umarzania należności podatkowych, odraczania oraz rozkładania na raty i umarzania odsetek z zwłokę,

        7. sporządzanie sprawozdań o wynikach wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz ulg inwestycyjnych,

        8. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i prowadzenie rejestru,

        9. przyjmowanie zeznań świadków i wydawanie stosownych zaświadczeń,

        10. dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości,

        11. dokonywanie wymiaru podatku od środków transportowych,

        4. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw księgowości podatków i opłat należy:

        1. prowadzenie rachunkowości w systemie podatków i opłat,

        2. czuwanie nad terminową realizacją podatków i opłat oraz bezzwłoczne wdrażanie środków egzekucyjnych w stosunku do osób zalegających,

        3. obliczanie stawek wynagrodzenia prowizyjnego sołtysom i jego wypłata,

        4. zakładanie i prowadzenie kontokwitariuszy,

        5. sporządzanie sprawozdań statystycznych i podatkowych,

        6. analizowanie stanów zaległości podatkowych oraz polityki zabezpieczającej maksymalizację dochodów z tytułu podatków i opłat,

        7. współdziałanie z organami egzekucyjnymi w zakresie sprawnego i skutecznego dochodzenia zaległości podatkowych u wszystkich zobowiązanych,

        8. wydawanie zaświadczeń uprawniające do otrzymania bonów paliwowych,

        5. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw. gospodarki gruntami należy:

        1. oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,

        2. wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze,

        3. zawieranie umów w sprawie użytkowania mienia gminnego

        4. pozbawienie prawa użytkowania mienia gminnego,

        5. podejmowanie uchwał w sprawie sprzedaży gruntów zabudowanych lub przeznaczonych pod budowę domów jednorodzinnych osobom fizycznym,

        6. korzystanie z prawa pierwokupu nieruchomości, składanie oświadczeń o wykonaniu prawa pierwokupu,

        7. wydawanie decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów,

        8. ustalanie cen za grunty, budynki, lokale i urządzenia,

        9. ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste, zarząd i użytkowanie nieruchomości,

        10. przeprowadzenie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu,

        11. podziały i rozgraniczenia nieruchomości,

        12. prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej, sportu i turystyki

        6. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw gospodarki przestrzennej należy:

        1. sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów,

        2. uchwalanie założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

        3. dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu,

        4. wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

        5. wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg wojewódzkich i powiatowych,

        6. planowanie inwestycji i remontów na drogach gminnych i lokalnych,

        7. zarządzanie siecią dróg gminnych,

        8. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,

        9. wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów nie związanych z gospodarką drogową,

        10. zaopatrzenie wsi w wodę,

        11. inwestycje gminne

        12. zamówienia publiczne, organizacja, przygotowanie i przeprowadzanie przetargów, prowadzenie dokumentacji przetargowej,

        13. wydawanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów o przeznaczeniu gruntów w planie miejscowym,

        14. prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic, dróg i placów,

        7. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw. obronnych i obrony cywilnej należy:

        1. przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

        2. wydawanie decyzji o uznaniu żołnierza za jedynego żywiciela rodziny,

        3. czynności związane z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony i współdziałania w tych sprawach z organami wojskowymi,

        4. tworzenie formacji obrony cywilnej i wyznaczenie ich komendantów,

        5. prowadzenie rejestru OSP,

        6. współdziałanie z zarządem gminnym OSP RP,

        7. prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska,

        8. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, naliczanie opłat i wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

        9. prowadzenie spraw z zakresu zbiórek publicznych,

        8. Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw. administracyjnych i ogólnych należy:

        1. prowadzenie kancelarii i archiwum zakładowego,

        2. prenumerata czasopism i wydawnictw,

        3. prowadzenie spraw BHP,

        4. prowadzenie rejestrów: korespondencji i pism specjalnych,

        5. prowadzenie ewidencji skarg i wniosków ludności,

        6. współudział w przygotowywaniu sprawozdań, informacji i innych materiałów dla potrzeb Rady Gminy i jej komisji,

        Rozdział VI

        Zasady podpisywania dokumentów

        i korespondencji urzędowej

        § 14

        1. Wójt podpisuje:

          1. wydawane akty prawne,

          2. umowy i inne dokumenty zawierające oświadczenie woli w imieniu gminy,

          3. dokumenty kierowane do instytucji organów władzy i administracji państwowej,

          4. pisma kierowane do władz rządowych i samorządowych,

          5. odpowiedzi na wystąpienia Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej i innych instytucji kontroli państwowej,

          6. pisma związane z reprezentowaniem gminy na zewnątrz,

          7. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu.

          8. pisma w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

          9. pisma okolicznościowe, listy gratulacyjne,

          10. pełnomocnictwa oraz upoważnienia do przeprowadzania kontroli,

          11. odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,

          12. odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,

        2. Pracownicy mogą podpisywać:

          1. decyzje administracyjne, do wydawania których zostali imiennie upoważnieni przez Wójta,

          2. korespondencję bieżącą należącą do zakresu spraw prowadzonych na stanowisku, z wyjątkiem pism określonych w ust. 1.

        3. Pracownik przygotowujący projekt pisma lub decyzji administracyjnej odpowiada za prawidłowość i zgodność z prawem przygotowywanych projektów.

        4. Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w „Instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt”.

        Rozdział VII
        Tryb przyjmowania i rozpatrywania indywidualnych spraw

        obywateli oraz skarg i wniosków

        § 15

        1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne, w tym również dotyczące organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

        2. Obsługę obywateli przyjmowanych przez Wójta i Zastępcę Wójta w ramach skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds. administracyjnych i ogólnych.

        § 16

        1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i w przepisach szczególnych.

        2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz realizacją słusznych interesów obywateli.

        3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy - zgodnie z ustalonymi zakresami czynności.

        § 17

        Pracownicy Urzędu obsługujący interesantów zobowiązani są do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych mogących mieć wpływ na sposób załatwienia spraw, a w szczególności:

        1) udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniania treści obowiązujących przepisów,

        2) informowania zainteresowanych o możliwości załatwienia ich spraw,

        3) powiadamiania stron o przyczynie nie załatwienia spraw w obowiązującym terminie,

        4) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć,

        5) niezwłocznego załatwiania spraw wypływających z Rady Gminy i jej komisji oraz spraw, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego,

        6) inne sprawy, nie wymienione w pkt. 5 winny być załatwione bez zbędnej zwłoki, według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.

        § 18

        1. Wójt i jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 1000 - 1600. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, interesanci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

        2. Pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy Urzędu.

        3. Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków wywieszona jest w widocznym miejscu w Urzędzie.

        § 19

        1. Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu w formie pisemnej lub wniesione do protokołu ustnie są ewidencjonowane w rejestrze skarg i wniosków.

        2. Sprawy wniesione ustnie nie mające charakteru skargi lub wniosku ewidencjonowane są w rejestrze przyjęć interesantów.

        3. Rejestry, o których mowa w ust.1 prowadzi stanowisko ds. administracyjnych i ogólnych.

        § 20

        1. Odpowiedzi na skargi i wnioski powinny być jasne i zwięzłe. W przypadku zajęcia negatywnego stanowiska, odpowiedź musi zawierać wyczerpujące uzasadnienie prawne i faktyczne.

        2. Pracownicy, którym przekazano wniosek lub skargę do załatwienia, zobowiązani są zawiadomić przekazującego o sposobie załatwienia sprawy, przekazując dokumentację związaną ze sprawą wraz z kopią odpowiedzi udzielonej zainteresowanemu.

        § 21

        Pracownik prowadzący rejestr skarg i wniosków prowadzi bieżącą kontrolę w zakresie terminowości i sposobu załatwienia zgłoszonych skarg i wniosków oraz dokonuje w miarę potrzeb, okresowych analiz w tym zakresie.

        Rozdział VIII

        Organizacja działalności kontrolnej

        § 22

        System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.

        § 23

        Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie wykonują:

        1) Sekretarz Gminy - w zakresie funkcjonowania komórek organizacyjnych, przestrzegania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i instrukcji kancelaryjnej, dyscypliny pracy,

        2) Skarbnik Gminy - w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami budżetowymi.

        § 24

        1. Kontrola zewnętrzna obejmuje sposób realizowania zadań przez gminne jednostki organizacyjne.

        2. Kontrolę zewnętrzną sprawują pracownicy według ustalonego zakresu czynności, w oparciu o wytyczne Wójta ustalające zakres tematyczny i sposób wykonania czynności kontrolnych i na podstawie upoważnienia Wójta.

        3. Kontrole finansowe w jednostkach powiązanych z budżetem gminy wykonuje Skarbnik Gminy.

        § 25

        Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz określenie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

        § 26

        1. Działalność kontrolna powinna być łączona z udzieleniem instruktażu.

        2. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje kontrolowany.

        3. Wyniki kontroli kontrolujący przedkłada Wójtowi.

        Rozdział IX

        Postanowienia końcowe

        § 27

        Szczegółowe zakresy uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności pracowników Urzędu określają zakresy czynności.

        § 28

        Sekretarz Gminy jest zobowiązany do zapoznania pracowników z treścią Regulaminu i przestrzeganie jego postanowień.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Perlejewo

Wytwarzający/odpowiadający: Jadwiga Kwiek

Wprowadzający: Jadwiga Kwiek

Data modyfikacji: 2004-02-11

Opublikował: Urszula Kosk

Data publikacji: 2004-02-11